Etiketter

onsdag 31 mars 2010

här i halmstad har vi något som kallas för varannan dag väder. mycket trevligt, en fin liten buzz-kill är vad det är ärligt talat. ena dagen solsken och relativt varmt, så pass varmt att jag kan gå med skinnjackan uppknäppt utan att frysa! igår var en sådan dag. vilket betyder att idag är en dag då det är kallt och grått ute. stämmer! men jag går med min skinnjacka uppknäppt i allafall, bara för att trotsa vädret. det finns inga dåliga kläder, bara dåligt väder som det så fint heter i min lilla värld av blommor.


är det någon mer än jag som känner sig helt lost i kalendern och inte alls snappat upp att det är påsk? jag var på ett möte nyss då jag blev serverad kaffe och två påskäggs karameller, inte förns då slog det mig att det var påsk, vad hände med januari februari och mars? fyller inte folk jag känner år i februari och mars? jag ber om ursäkt för dem jag missat, men ärligt, jag hinner inte med kalendern.. jag borde skaffa mig tre till så att jag alltid har en med mig.

nu ska jag dra mig hem till mitt lilla hak, det är dags att ta tag i den där städningen som jag tänkt ta tag i så länge, sen blir det kaffe met malin-palin and then, klättring med svensson, jag gav honom en topprepskurs i 25 år present så nu jäklar ska det klättras för kung och fosterland.

over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar