Etiketter

onsdag 5 maj 2010


det är någonting speciellt med så kallade "feel-good-filmer". kanske är det enkelheten i upplägget, eller kanske den hopplösa romantiken som vi alla hatar att älska. vad det än är så får sånna filmer gråa dagar att bli mindre grå, tråkiga dagar kan till och med bli härliga dagar.
idag var en sån dag. plågandes av mensvärk låg jag i soffan och tyckte synd om mig själv och svor tyst åt det kvinnliga systemet..tills darlo smsade och meddelade att min favorit film visades på svt1.
den gråa dagen blev ljusare, tristessen försvann, och värken lindrades. jag har sett den tusen gånger, och jag kan se den tusen gånger till.

om ni inte sett den, kryp ner under en filt med en kopp varm choklad och ni kommer inte att ångra er. en riktigt härlig "feel good film"

1 kommentar:

  1. jag bjuder på den :) den är verkligen underbart mysig! vilket påminner mig om att du, jag och emmy måste se 500 days of summer, också en riktigt bra mysfilm!

    SvaraRadera