Etiketter

måndag 5 april 2010


hej världen, vad har ni för er denna måndag kväll? dricker ni te med kära vänner, eller sitter ni kanske och slö kollar på tv:n istället för att krypa till kojjs? vill ni stanna uppe in i det sista och suga muster ur denna måndag. har ni ångest över vad som står på schemat för tisdagen?
själv sitter jag uppe på rummet i sälen. skidsemestern har hittills givit enormt fint väder, vilket gör att skidåkningen pågår så länge liften orkar släpa mig upp för backen. minus på detta är att jag som vanligt har en sju-helvetes mensvärk som förstör för mig. jag var nu tvungen att "gå och lägga" mig för att jag fick så ont att folket jag är här med uppfattar mig som sur och tråkig. jag har inte mage nog att klaga över mens verk så jag klagar på trötthet istället. sen ska jag inte stoppa under mattan att familje resor tar på krafterna mer än jag vill erkänna. absolut det är roligt. men jag längtar hem. hem till mitt liv, mina möbler, mina intressen, och framför allt, mina typer av människor, de vänner jag valt att dela min vardag med. familjen är underbar, men jag behöver er kära vänner.... nu orkar jag inte sitta upp längre, min livmoder skriker av smärta och därför tänker jag fortsätta lyssna på ane brun i viloläge...god natt

over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar